I. UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE

1. Bezpieczne i racjonalne wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie edukacji i komunikacji

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

wykorzystanie cyfrowych platform edukacyjnych w procesie nauczania i uczenia się

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

2)

realizacja programów, projektów dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

3)

kształtowanie umiejętności wykorzystywania programów do tworzenia prezentacji

nauczyciele, wychowawcy, uczniowie

1,3,4,5,6

4)

wdrażanie do przestrzegania praw, w tym prawa autorskiego

nauczyciele, wychowawcy, rodzice, uczniowie

1,2,3,4,5,6

5)

doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem IT

nauczyciele, dyrektorzy

5

2. Kształtowanie kompetencje kluczowych i zawodowych

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

tworzenie w szkołach przestrzeni do nabywania umiejętności praktycznych

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych, wychowawcy

4,5

2)

przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym poprzez poznawanie zadań instytucji i kontakt z instytucjami, urzędami, procedurami

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych, wychowawcy

1,3,4,5,6

3)

wykorzystywanie różnorodnych metod aktywizujących z zastosowaniem pomocy dydaktycznych, kształtujących kompetencje kluczowe

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych,

1,3,4,5,6,

4)

kształtowanie umiejętności wykorzystywania specjalistycznych programów w kształceniu zawodowym i przyszłej pracy zawodowej

nauczyciele przedmiotów zawodowych

4,5

5)

współpraca z pracodawcami w zakresie organizacji praktyk, staży, wycieczek rozwijających umiejętności zawodowe

nauczyciele przedmiotów zawodowych, wychowawcy

1,3,4,5,6,

6)

współpraca z ekspertami i specjalistami z różnych dziedzin w celu podnoszenia kompetencji zawodowych

nauczyciele przedmiotów zawodowych, dyrektorzy

4,5

7)

organizowanie edukacji w zakresie kultury i sztuki (akcje, wystawy, wydarzenia kulturalne w szkołach)

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych, wychowawcy, dyrektorzy

1,2,3,4,

3. Kształcenie umiejętności językowych i zawodowych - wymiana międzynarodowa

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

realizacja programów międzynarodowych: wymiany, wizyty, e-lerning, etwinning, wspólne projekty, staże i praktyki zawodowe

nauczyciele języków obcych, nauczyciele przedmiotów zawodowych

4, 5

2)

zdobywanie certyfikatów EUROPASS MOBILITY

opiekunowie staży, uczniowie

4,5

3)

organizowanie festiwali językowych, biwaków językowych oraz klubów filmowych

nauczyciele języków obcych,

4

4)

doskonalenie umiejętności metodycznych nauczycieli j. obcych oraz przedmiotów zawodowych i podnoszenie kompetencji językowych pozostałych nauczycieli

nauczyciele języków obcych, nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych

4

4. Stosowanie innowacyjnych, aktywnych metod uczenia się i nauczania

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

wykorzystanie przestrzeni wokół szkoły do realizacji zajęć edukacyjnych

nauczyciele, wychowawcy

4,5,6

2)

organizowanie konkursów na najciekawsze innowacyjne zajęcia

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

4,5,6,

3)

organizowanie lekcji w instytucjach pozaszkolnych i zapraszanie ciekawych ludzi (przedsiębiorcy, urzędnicy, wykładowcy uczelni wyższych, ludzie sukcesu)

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

4)

organizowanie międzyszkolnych lekcji otwartych w ramach doskonalenia nauczycieli

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

5)

opracowywanie i wdrażanie innowacji edukacyjnych w szkołach

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

6)

wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania i motywowania uczniów do pracy

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

7)

doskonalenie nauczycieli w zakresie innowacji pedagogicznych

nauczyciele, dyrektorzy

3,4,5,6

 

II. SZKOŁA PO LEKCJACH

1. Prowadzenie zajęć pozaszkolnych / zajęć pozalekcyjnych

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

rozpoznawanie zainteresowań uczniów

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,6

2)

realizowanie grantów edukacyjnych

nauczyciele, wychowawcy

1,3,4,5,6

3)

organizowanie różnorodnych wyjść i wyjazdów, zajęć pozalekcyjnych rozwijających pasje i zainteresowania

nauczyciele, wychowawcy, dyrektorzy

3,6

4)

współpraca między szkołami w zakresie organizacji różnych form aktywności (m.in. konkursów, zawodów sportowych, konferencji, debat, itp.)

nauczyciele, dyrektorzy

1,3,4,5,6

5)

współpraca z organizacjami pozarządowymi w realizacji zajęć pozalekcyjnych

nauczyciele, wychowawcy

2,3,4,6

6)

udział rodziców i ekspertów w rozwijaniu pasji i zainteresowań uczniów

nauczyciele, wychowawcy

1,2,3,4,6

7)

organizowanie biwaków, pikników i festiwali pasji uczniowskich

nauczyciele, wychowawcy

3,6

2. Rozwijanie samorządności uczniowskiej

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

wspieranie samorządności w szkole

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

1,2,3,4,5,6

2)

podejmowanie różnorodnych działań i akcji przez samorządy szkolne

wychowawcy, uczniowie, samorząd uczniowski, opiekun samorządu

1,2,3

3)

organizacja pomocy koleżeńskiej

wychowawcy, uczniowie

1,2,3

4)

udział uczniów w wolontariacie, w promocji szkoły, w dniach otwartych, targach edukacyjnych

wychowawcy, uczniowie, samorząd uczniowski, opiekun samorządu

1,2,3

3. Organizacja Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej i doradztwa zawodowego

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

analiza potrzeb w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

1,2,3

2)

organizowanie zajęć i spotkań ze specjalistami (psychologiem, logopedą, socjoterapeutą)

dyrektorzy, pedagog

1,2,3,4

3)

dostosowywanie wymagań do potrzeb edukacyjnych i możliwości uczniów

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, pedagog

3,6

4)

prowadzenie doradztwa zawodowego

dyrektorzy, doradca zawodowy, pedagog

5

5)

realizacja programów wspierających uczniów i rodziców (pedagogizacja)

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, pedagog

1,2,3

 

4. Organizowanie sportu w szkole

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

diagnozowanie potrzeb uczniów w zakresie organizowania zajęć sportowych

dyrektorzy, wychowawcy, nauczyciele wf, uczniowie

1,3,6

2)

organizowanie międzyklasowych i międzyszkolnych zajęć i wyjazdów sportowych

dyrektorzy, wychowawcy, nauczyciele wf,

1,3,6

3)

współpraca szkół z koordynatorem sportu w zakresie organizowanie powiatowych konkursów i imprez sportowych

dyrektorzy, nauczyciele wf, koordynator

1,3,6

4)

współpraca szkół z klubami sportowymi

dyrektorzy, koordynator, n-le wf

1,3,6

5)

wspieranie doskonalenia zawodowego instruktorów, trenerów

dyrektorzy

1,3,6

6)

integrowanie społeczności szkolnej poprzez sport

dyrektorzy, nauczyciele, n-le wf wychowawcy, uczniowie

1,3,6

 

III. PRZESTRZEŃ SZKOŁY

1. Wprowadzanie nowych technologii do szkół

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

doposażenie szkół w sprzęt multimedialny i modernizacja pracowni komputerowych (zakup sprzętu, położenie nowej sieci światłowodowej)

Powiat Ełcki, dyrektorzy szkół

3,4, 5 i 6

2)

zorganizowanie biblioteki jako centrum informacji oraz miejsca spotkań i rozwoju kulturalnego uczniów

dyrektorzy, nauczyciele bibliotekarze, wychowawcy

4,5

3)

zapewnienie pomocy fachowej do obsługi sprzętu komputerowego

dyrektorzy, Powiat Ełcki

4

4)

doskonalenie umiejętności informatycznych nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii i programów

nauczyciele, wychowawcy

5

 

3. Wyposażenie szkół (w pracownie, pomoce)

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

doposażenie pracowni przedmiotowych, zawodowych i specjalistycznych

dyrektorzy, Powiat Ełcki, nauczyciele

3,4,5,6

2)

modernizacja i doposażenie pracowni językowych

dyrektorzy, Powiat Ełcki, nauczyciele

4,5

3)

doskonalenie nauczycieli w zakresie korzystania z nowoczesnych pomocy dydaktycznych

dyrektorzy, Powiat Ełcki

4

4)

tworzenie w szkołach audioprzestrzeni edukacyjnej

dyrektorzy, Powiat Ełcki

3,4,6

5)

wspieranie rozwoju mediów szkolnych

dyrektorzy, nauczyciele

4,5

6)

zorganizowanie szkolnych kącików pasji uczniowskich w czasie przerw

dyrektorzy, nauczyciele

3,4,6

7)

usuwanie barier architektonicznych

dyrektorzy, Powiat Ełcki

 

 

IV. RELACJE

1. Kształtowanie postaw obywatelskich w szkole

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

współpraca z instytucjami wspomagającymi szkoły i placówki w procesie edukacji i wychowania

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

1,2,3,4,5,6

2)

współpraca szkół i placówek z organizacjami instytucjami społecznymi i kulturalno-naukowymi (tj. m.in. PAH, Amnesty International, Filmoteka Szkolna, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Polin itp.).

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy,

2,3,6

3)

włączanie organizacji pozarządowych, działających poza szkołą w działania przygotowujące dzieci i młodzież do pełnienia funkcji społecznych

dyrektorzy, wychowawcy, uczniowie

2,3,6

4)

wspieranie wolontariatu

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie

2,3,6

5)

udział młodzieży w akcjach, programach i projektach lokalnych i ogólnopolskich kształtujących postawy patriotyczne, obywatelskie, proekologiczne i prozdrowotne...

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie

1,2,3,4,5,6

6)

współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rozwoju osobowego uczniów (CEE, PCPPP, ECK, Biblioteka, MOS, MOSiR, Muzeum Historyczne i inne)

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

1,2,3,6

7)

promowanie aktywności społecznej uczniów (m.in. nagrody, wyróżnienia...)

Powiat Ełcki, dyrektorzy, wychowawcy)

2,3,4,6

2. Budowanie relacji i umiejętności komunikacji

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

wspieranie różnych form integracji społeczności szkolnej

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, samorząd uczniowski, uczniowie

2,3,6

2)

wdrażanie nowoczesnych form komunikowania się i dbałość o bezpieczeństwo korzystania z nich

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie

2,3,6

3)

rozwijanie integracja międzypokoleniowa

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie, rodzice, dziadkowie

2,3,6

4)

organizowanie debat szkolnych będących sposobem na kształtowanie umiejętności społecznych

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie

2,3,6

5)

podejmowanie inicjatyw międzyszkolnych

dyrektorzy, szkoły, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie

2,3,6

6)

kształtowanie właściwych postaw wobec osób niepełnosprawnych

nauczyciele, wychowawcy, rodzice, uczniowie

2,3,6

3. Współpraca z rodzicami /opiekunami prawnymi w szkole

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

udział rodziców w dniach otwartych szkoły

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie, rodzice

2

2)

diagnozowanie potrzeb rodziców zakresie ich oczekiwań wobec szkoły i współpracy ze szkołą

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy,

2

3)

włączanie rodziców w życie szkoły

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy, samorząd uczniowski

2,3

5)

budowanie świadomości rodziców/opiekunów wobec wyzwań i problemów współczesnej szkoły (osoby niepełnosprawne w szkole, integracja i inne)

dyrektorzy, szkoły, nauczyciele, wychowawcy, rodzice, uczniowie

2,3,6

 

4. Wdrażanie do aktywności zawodowej

Lp.

Zadanie

Wykonawca

Cel, który jest realizowany

1)

diagnozowanie preferencji i zainteresowań zawodowych uczniów

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

5

2)

rozbudzanie świadomości wartości pracy i rozwoju poprzez pracę

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

5

3)

wykorzystanie w procesie edukacji gier dydaktycznych i logicznych

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

3,4,5,6

4)

nauczanie z zastosowaniem metody projektów

dyrektorzy, nauczyciele,

3,4,5,6

5)

dzielenie się przykładami dobrych praktyk w zakresie współpracy szkół z pracodawcami – konferencje, debaty

dyrektorzy, nauczyciele, pracodawcy

3,4,5,6

6)

kształtowanie umiejętności preferowanych przez pracodawców

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

3,4,5,6

7)

aktywizowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach zawodowych

dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy

3,4,5,6

8)

współpraca z pracodawcami w zakresie realizacji programu nauczania, dotyczącego zajęć praktycznych, w oparciu o nowoczesne technologie oraz w zakresie modyfikacji programów nauczania pod potrzeby rynku pracy (klasy patronackie, wizyty studyjne itp.)

dyrektorzy, nauczyciele

3,4,5,6

Prezentowany raport sporzadzono na podstawie zebranych i przeanalizowanych w procesie ewaluacji. Prezentowany raport sporzadzono na podstawie zebranych i przeanalizowanych w procesie ewaluacjizewnetrznej informacji na temat wartosci działan podejmowanych przez szkołe/placówke w zakresie wymagan:

Dokumenty do sprawozdań zostaną udostępnione w dzienniku elektronicznym LIBRUS

img 20200930 115031W dniu 30 września 2020r. uczniowie technikum budownictwa z klas 2Bp, 2Bg, 3B oraz 4B wzięli udział w szkoleniu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz ich bezpiecznego użytkowania.

Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 im. J. Śniadeckiego w Ełku informuje, że szkoła zapewnia profilaktyczną opiekę zdrowotną i stomatologiczną uczniom do 19. roku życia na poniższych zasadach:

  1. Profilaktyczną opiekę zdrowotną sprawuje pielęgniarka dyplomowana p. Barbara Bielawska.
  2. Gabinet Profilaktyki i Pomocy Przedmedycznej mieści się w budynku szkolnym na parterze, pokój 34.
  3. Pielęgniarka pracuje codziennie w godzinach od 800 do 1400.
  4. Świadczenia ogólnostomatologiczne realizuje lekarz dentysta Jolanta Lenga, w gabinecie stomatologicznym w budynku Zespołu Szkół nr 5 przy ul. Sikorskiego 5 w godzinach: 1200 – 1800 w poniedziałek i środę oraz 900 – 1100 w czwartek,
  5. W przypadku, gdybyście Państwo nie życzyli sobie objęcia dziecka opieką zdrowotną i stomatologiczną proszę o złożenie „sprzeciwu” od świadczenia usług medycznych, odpowiednio do świadczeniobiorców realizujących opiekę.
  6. Na każde wykonywane świadczenie ogólnostomatologiczne dziecko zgłasza się z pisemnym wyrażeniem zgody przez rodziców.
  7. Przed wizytą należy uzgodnić telefonicznie ze stomatologiem termin wizyty, nr telefonu do kontaktu: 518 410 399
  8. Wykonanie świadczeń ogólnostomatologicznych przez lekarza dentystę zawsze wymaga zgody rodziców lub pełnoletnich uczniów, wyrażonej na piśmie przed udzieleniem świadczenia.
  9. Wzory „sprzeciwu” i zgody na świadczenie stomatologiczne znajdują się na na stronie w dokumentach do pobrania

PROJEKTY EDUKACYJNE realizowane w szkole:

W Zespole Szkół nr1 realizowane są różne projekty, dzięki którym uczniowie mogą zdobywać dodatkowe kwalifikacje, certyfikaty, doskonalić się w kształceniu zawodowym oraz rozwijać pasje i zainteresowania poprzez udział w branżowych kursach i szkoleniach oraz stażach zawodowych u pracodawców krajowych i zagranicznych. 

  • Realizacja projektu od 01.09.2018 r. do 30.04.2020 r. Nr 2018-1-PL01-KA102-047850 „PO LEPSZE KWALIFIKACJE DO WŁOCH” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach programu Erasmus+, Akcja 1; Mobilność Edukacyjna, wartość projektu - …………16 stażystów wzięło udział stażu, który trwał od 03.03.2019 r. do 23.03.2019 r. natomiast 32 będzie uczestniczyło w stażu w przyszłym roku.

  • Projekt „LEPSZE KWALIFIKACJE DZIĘKI STAŻOM ZAGRANICZNYM” ERASMUS+finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) – realizowany był od 01.10.2016 r. do 30 kwietnia 2018r.; wartość projektu – 621 108,38 zł.

W ramach ww. projektu 60 uczniów Technikum nr 1 i 4 uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 1 w Ełku w zawodach: technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik obsługi turystycznej, wędliniarz oraz monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wzięło udział w trzytygodniowych stażach zawodowych we Włoszech. Każdy uczestnik projektu przed stażem przeszedł przygotowanie pedagogiczne, językowe i kulturowe. Po odbyciu stażu uczniowie otrzymali unijny dokument Europass Mobilność, honorowany na terenie Unii Europejskiej, potwierdzający nabyte kwalifikacje zawodowe.

  • Projekt „Zawodowcy ZS1” współfinansowany z EFS w ramach RPO Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020, Działanie: nr RPWM.02.04.01-28-0010/19 – realizowany będzie od 11.2019r. do 31 .08. 2021r.; wartość projektu – 1 110 316,00 zł. W ramach ww. projektu 117 uczniów technikum w zawodach technik budownictwa, technik geodeta, technik architektury krajobrazu, technik organizacji turystyki i technik technologii żywności weźmie udział w specjalistycznych kursach i szkoleniach zawodowych oraz stażach branżowych.

    Ponadto:
    • zorganizowane będą zajęcia z matematyki dla 3 grup uczniów po 60 godzin; z chemii dla 1 grupy – 120 godzin, z języka angielskiego zawodowego – 2 grupy po 60 godzin
    • doposażone zostaną w nowoczesny sprzęt dydaktyczny pracownie zawodowe; sala lekcyjna z matematyki
    • zakupione będzie laboratorium językowe.

  • Projekt „Zawodowcy na start” współfinansowany z EFS w ramach RPO Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020, Działanie:RPWM.02.04.00 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – realizowany od 01.2017r. do 28 lutego 2019r.; wartość projektu – 872 248,06 zł.

Celem projektu było podniesienie jakości i wzmocnienie atrakcyjności oferty edukacyjnej szkoły, służące podniesieniu zdolności kierunkowych, technicznych i zawodowych do przyszłego zatrudnienia absolwentów oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli przedmiotów zawodowych. W ramach działań projektowych 110 uczniów zdobywało dodatkowe kwalifikacje/umiejętności zawodowe oraz „miękkie” kompetencje pracownicze. Również 7 nauczycieli podnosiło swoje umiejętności w ramach zadania „Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu” uczestnicząc w różnego rodzaju studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych lub szkoleniach doskonalących w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem.

  • Udział szkoły w projekcie „Warmia i Mazury doradztwem zawodowym stoi” RPWM.02.04.01-12.00-28-008/16 realizowanym przez PWSZ w Elblągu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w okresie od 10.2017 do 31.03.2022 r. W ramach ww. projektu realizowane są zadania z doradztwa zawodowego, 1 nauczyciel bierze udział w studiach podyplomowych z doradztwa zawodowego, szkoła otrzymała wyposażenie Szkolnego Punktu Informacji i Kariery (sprzęt IT, oprogramowanie oraz meble biurowe), a także przeprowadzono diagnozę stanu realizacji doradztwa zawodowego w Technikum nr1 oraz w Branżowej Szkole I Stopnia, wdrożono Plan wsparcia realizacji doradztwa, uczestniczenie szkolnego doradcy zawodowego w działaniach powiatowej sieci doradców zawodowych. W ramach projektu szkoła bierze udział w przedsięwzięciach promujących doradztwo zawodowe organizowanych na terenie powiatu oraz współpracuje z doradcą – konsultantem odpowiedzialnym za organizację zewnętrznego wsparcia szkół i placówek w realizacji doradztwa zawodowego na terenie powiatu, szkolni doradcy zawodowi doskonalą swoje kompetencje poprzez udział w szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach.
  • Realizacja innowacji pedagogicznej - projektu "Wychować człowieka mądrego" polegającego na wprowadzeniu innowacyjnego modelu pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego jako profilaktyki pozytywnej problemów w polskiej szkole” W roku szkolnym 2017/2018 opieką tutorską objętych było 142 uczniów z klas I i II technikum przez 19 tutorów. W roku szkolnym 2018/2019 projekt kontynuowany był przez 7 nauczycieli, którzy opieką tutorską otoczyli 25 uczniów. Celem projektu było wdrożenie modelu pracy zapobiegającej wykluczeniu społecznemu poprzez wczesne rozpoznanie problemów, a w razie potrzeby podjęcie działań przywracających do społeczeństwa i wyprowadzających ucznia z sytuacji kryzysowej z perspektywą na sukces. Ponadto innowacja miała za zadanie zbudowanie partnerskiego sojuszu między szkołą, rodzicami, ukształtowanie w szkole wspólnoty wzajemnie uczącej się. Efektem realizacji projektu były korzyści zarówno dla ucznia (wzrost odpowiedzialności, systematyczności oraz samoakceptacji) nauczyciela (zmiana podstawy autorytetu nauczyciela tj. rezygnacja z autorytetu „nadanego” wynikającego z pełnionej funkcji, na rzecz autorytetu osobowości), jak i rodzica (wzrost zaufania do nauczycieli i szkoły, wzrost gotowości do współpracy ze szkołą w oddziaływaniu wychowawczym, większe zaangażowanie w życie szkoły)

  • Realizacja innowacji pedagogicznej „PODSTAWY DIETETYKI

  • ProjektGdzie duch spotyka się z przestrzeniąw ramach Programu Europejskie Dni Dziedzictwa realizowany był w roku szkolnym 2016/2017 i 2017/2018. Działania projektowe obejmowały warsztaty z języka polskiego, czytanie i tłumaczenie tekstów pisanych szwabachą, warsztaty z języka niemieckiego – analiza i interpretacja tekstów Siegfrieda Lenza, warsztaty z technologii żywności – gotowanie potraw staromazurskich, warsztaty z architektury krajobrazu – odtworzenie wnętrza chaty staromazurskiej oraz warsztaty z historii – wykonanie makiet i kart zabytkowych mazurskich miejscowości.

  • Projekt „Edukacja Globalna. Szkolni liderzy na rzecz rozw” realizowany zgodnie z założeniami "Wieloletniego programu współpracy rozwojowej na lata 2016-2020". W ramach projektu szkoła otrzymała Certyfikat Szkoły Liderów, potwierdzający realizacje zadań w zakresie edukacji globalnej na rzecz zrównoważonego rozwoju, zgodnie z założeniami podstawy programowej kształcenia ogólnego MEN oraz Agendą na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030.

  • Projekt edukacyjny z zakresu edukacji ekologicznej „Formy ochrony przyrody w Polsce” realizowany był w roku szkolnym 2016/2017. Dotację grantu Ełckiego Stowarzyszenia Ekologicznego przeznaczono na zajęcia pozalekcyjne organizowane w szkole na temat form ochrony przyrody w Polsce oraz wycieczki krajoznawcze z przewodnikiem turystycznym szlakiem ełckich pomników przyrody: do rezerwatu przyrody „Ostoja Bobra” koło Ełku, do Suwalskiego Parku Krajobrazowego i Wigierskiego Parku Narodowego. Pozyskano również dotację na zajęcia pozalekcyjne koła turystyczno-krajoznawczego w ZS nr 1 w Ełku i zakupiono pomoce dydaktyczne takie jak: mapę ścienną - Atrakcje Krajoznawcze Polski oraz trzy książki - Polskie Parki Narodowe.

  • Wspólne pasje, wspólna przestrzeń” i Ściana tolerancji” to projekty realizowane w ramach Miejskiego Programu Regrantingowego „Ełk. Tu działam” realizowanego przez Stowarzyszenie Adelfi. Dotację w wysokości 1700,00 zł przeznaczono na sporządzenie projektu i wykonanie muralu w pracowni turystyczno- krajoznawczej ZS nr 1 w Ełku oraz na zakup materiałów niezbędnych do wykonania mebli w tej pracowni (palety, skrzynki po owocach, nogi do mebli, farby)

  • W latach 2015/2016 i 2016/2017 realizowany był projekt wychowawczy pod patronatem Ministerstwa Edukacji „Szkoła współpracy. Uczniowie kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”, którego celem było wzmocnienie współpracy między nauczycielami, rodzicami i uczniami. W ramach projektu we współpracy z rodzicami wypracowane zostały „dobre praktyki”, które miały umacniać relacje między szkołą a rodzicem. Były to cykliczne pikniki, festyny, mikołajkowy maraton zumby oraz wyjazdy rodziców z nauczycielami realizującymi projekt na szkolenia i konferencje do Warszawy.

  • „Śladami przodków mazurskich z „GEOCACHING”- w roku szkolnym 2016/2017 szkoła przystąpiła do projektu konkursowego organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era „Projekt z klasą”. Za n udział w konkursie i napisanie projektu, który łączył pracę z mapą, poznanie historii i tradycji Mazur z technologią komunikacyjną Zespół Szkół nr 1 w Ełku został uhonorowany tytułem „Dobrze ZaPROJEKTowanej Szkoły”. „Dobrze ZaPROJEKTowana Szkoła” to szkoła, która podchodzi do edukacji w sposób nowoczesny, jest otwarta na uczniowskie inicjatywy, tworzy dobre warunki do rozwijania pasji i wspierania talentów. Poprzez wspieranie pracy metodą projektu kształtuje umiejętności i postawy niezbędne do funkcjonowania w życiu społecznym. Jest atrakcyjna dla rodziców, którzy poszukują dla swoich dzieci szkoły inspirującej i twórczej.

  • Projekt ogólnopolski „Młodzi w akcji. Wiwat niepodległość” realizowany w roku szkolnym 2018/2019. Jego celem było rozbudzanie w młodzieży patriotyzmu lokalnego, poznanie życia i kariery wybitnych ełczan, upowszechnianie wiedzy na temat polskiej historii i kultury, wzmocnienie poczucia przynależności i odpowiedzialności za swoją „małą ojczyznę” oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów regionalnych. W ramach projektu w szkole zorganizowano festiwal niepodległości, na który zaproszono Ełczan, angażujących się całym sercem w pracę na rzecz miasta, którzy opowiedzieli o swojej działalności : dr Stefan Marcinkiewicz – socjolog, historyk, prezydent Ełku – p. Tomasz Andrukiewicza, Radosław Nowacki – fotograf, który zaprezentował swoją kolekcję zdjęć mieszkańców Ełku oraz krajobrazów tutejszych, Piotr Kowalewski – aktor, reżyser, Aneta Zamojska – pisarka, Nikodem Kemicer – działacz na rzecz ludzi bezdomnych i potrzebujących, Teresa Ostrowska – emerytowana nauczycielka naszej szkoły działajaca w ramach Zwiazku Kombatanckiego Dzieci Wojny”. W ramach projektu w szkole wykonane zostały dekoracje nawiązujące do Ełku i regionu – lokomotywa, ełckie kamieniczki. Został również przygotowany „stół regionalny” z daniami charakterystycznymi dla naszych terenów.

  • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa -Priorytet 3 w zakresie „Rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych” Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku uzyskał wsparcie finansowe na kwotę 15.000 zł. na wzbogacenie zbiorów bibliotecznych. W związku z tym w naszej szkole powstała lista książek stworzona na podstawie życzeń uczniów, nauczycieli, rodziców oraz w oparciu o wiedzę bibliotekarek dotyczącą predyspozycji czytelniczych uczniów. W projekcie realizowanych było wiele przedsięwzięć, by propagować czytelnictwo i zachęcać do sięgania po tradycyjną książkę. Od wspólnego czytania przez happeningi, spotkania autorskie po lekcje biblioteczne oraz liczne konkursy i różne ciekawe formy staraliśmy się zachęcać do obcowanie z literaturą. W ramach projektu biblioteka szkolna wzbogaciła się o 799 nowych pozycji. Są to: lektury, książki popularnonaukowe i beletrystyka o różnej tematyce np.: fantastyka, literatura sensacyjna i obyczajową.

  • Projekt Noc Bibliotek – to ogólnopolski projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej pod patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej, wspierający Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. To wyjątkowa akcja, która w niekonwencjonalny i innowacyjny sposób promuje czytelnictwo i biblioteki jako otwarte i dostępne instytucje kultury dla osób z całego miasta i w każdym wieku. W roku 2017 projekt realizowany był pod hasłem „Czytanie porusza”- motywem przewodnim spotkania była historia Ełku i okolic po II wojnie światowej oraz upowszechnianie kultury w tym czasie. Noc Bibliotek 2018 było po hasłem- „RzeczpospoCzyta“ w kontekście historycznym od zaborów do niepodległości. Przygotowano także wystawę dokumentów (dowody tożsamości, świadectwa, przepustki itp.) z okresu zaborów, po odzyskaniu niepodległości oraz powojennego, a także wystawę fotograficzną „Ełk – nasza mała Ojczyzna“, wystawę pocztówek od Bałtyku do Tatr, wystawę „Rzecz Polska – Skarby polskiego desingu“. W roku 2019 hasłem przewodnim był temat „Znajdźmy wspólny język”. Spotkanie poświęcone było dyskusji dotyczącej komunikacji miedzy narodami „Czy Polak z Niemcem się dogada?“ „Niemieckie abc” oraz „Polnische abc”, była też prelekcja pt. „Język Polski – łączy i dzieli. Można było także obejrzeć wystawę książek z autografami autorów.

Dużym sukcesem szkoły jest także aktywny udział w wielorakich akcjach społecznych, proekologicznych, promujących zdrowie i zdrowy styl życia oraz rozwijających czytelnictwo. Realizowaliśmy także zadania związane z udziałem w działaniach wolontariackich i charytatywnych. Oto szeroka lista naszych działań:

  • Udział w Narodowym Czytaniu.
  • Utworzenie szkolnej galerii fotografii przyrodniczo – krajoznawczej „Galerii Baszta”. Galeria jest stałą, ogólnodostępną przestrzenią w szkole.
  • Wyznaczenie w przestrzeni miejskiej szlaku turystycznego i wydanie przewodnika turystycznego „Śladami Żydów Ełckich”. Przewodnik dostępny jest w MBP, Muzeum Historycznym w Ełku, Centrum Informacji Kulturalno – Turystycznej w Ełku, bibliotece szkolnej.
  • Realizacja programu „Ełk- mała ojczyzna”.
  • Udział w międzyszkolnej akcji promującej czytelnictwoBookcrosing”.
  • Zorganizowanie akcji promującej czytelnictwo dla przedszkolaków „Poczytaj mi duży przyjacielu”.
  • Zorganizowanie konferencji podsumowującej sezon turystyczny na ziemi ełckiej, we współpracy z CEE, biurami podróży, UM Ełk.
  • Zorganizowanie sesji z lokalnymi przedsiębiorcami w ramach Europejskiego Tygodnia Kariery.
  • Organizacja lekkoatletycznych zawodów sportowych w ramach -"Memoriału Kamili Skolimowskiej".
  • Udział w akcji zbiórki żywności dla zwierząt „Podaj łapę”.
  • Udział w zbiórkach żywności na Boże Narodzenie i wakacje w ramach akcji Caritas Diecezji Ełckiej.
  • Przeprowadzenie akcji "Sprzątanie Świata” i „Światowy Dzień Monitoringu Wód” kształtujących postawy społeczne i proekologiczne.
  • Zorganizowanie akcji: Dzień bez papierosa, Światowy Dzień Walki z AIDS.
  • Organizowanie konkursów promujących czytelnictwo: „Konkurs jednego wiersza”, Konkurs plastyczny promujemy czytelnictwo z okazji „Międzynarodowego miesiąca bibliotek szkolnych”, konkurs poetycki „Czytam, więc wiem”, konkurs plastyczny „Kto czyta żyje wielokrotnie”.
  • Organizacja Dnia Biblioteki Szkolnej
  • Współpraca z CEO w realizacji programu „Jak przerwać spiralę agresji”.
  • Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w zakresie realizacji programu profilaktycznego.
  • Współpraca z parafią pw. Świętego Tomasza Apostoła – organizacja rekolekcji wielkopostnych.
  • Współpraca szkół i placówek z organizacjami, instytucjami społecznymi i kulturalno-naukowymi: Współpraca z Centrum Edukacji Ekologicznej, Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej, Współpraca z Muzeum Historycznym w Ełku, Miejską Biblioteką, Powiatową Komendą Policji, WKU, ECK, Caritas Diecezji Ełckiej, Przedszkolami: „Jedyneczka”, Ekoludki, SP nr 4 w Ełku
  • Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rozwoju osobowego uczniów: Miejską Biblioteką Publiczną w Ełku, Parafią Ewangelicko – Metodystyczną w Ełku, Muzeum Polin, Fundacją Forum Dialogu, Szkołą Dialogu, Stowarzyszeniem Adelfi, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Wydziałem Strategii i Rozwoju Miasta Ełku, Stowarzyszeniem STOPA, Spółdzielnią Socjalną Dobra Siła, Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Ełku
  • Zorganizowanie dyskusji międzypokoleniowej pt. „Skąd są współcześni Ełczanie”, projekcji filmu „Niebieskoocy” oraz międzypokoleniowej dyskusji na temat tolerancji. we współpracy z Parafią Ewangelicko-Metodystyczną w Ełku oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Ełku

 

TECHNIKUM NR 1 - KIERUNKI KRSZTAŁCENIA

TECHNIK
Technologii żywności
z elementami dietetyki

TECHNIK
Architektury Karjobrazu

TECHNIK
Organizacji turystyki

TECHNIK
Geodeta

 

TECHNIK
Budownictwa

SZKOŁA BRANŻOWA NR 1 - KIERUNKI KSZTAŁCENIA

 

KLASA
wielozawodowa

 

MONTER
zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie