13 marca 2022 roku trzecia grupa młodzieży z klas technikum architektury krajobrazu, organizacji turystyki i budownictwa udała się na staż do Spoleto.

Podróż do Rzymu przebiegła bez zakłóceń, choć była długa i męcząca. Problem pojawił się na lotnisku, gdy okazało się, że nasze bagaże nie doleciały do Rzymu. Do hotelu dotarliśmy późną nocą.

Następnego dnia zapoznaliśmy się z opiekunami stażu Panią Beatą i Panią Ewą, które przydzieliły poszczególnym uczniom miejsca odbywania stażu.

Po obiedzie udaliśmy się w towarzystwie Pani Beaty na wycieczkę po mieście. Poznaliśmy krótką historię miasta i zobaczyliśmy najważniejsze zabytki i atrakcje turystyczne Spoleto, między innymi:

• XII wieczną katedrę pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny
  • akwedukt 10 arkadowy Ponte delle Torri z XIII wieku
  • zamek kardynała Albornoza z XIV wieku
  • słynne fontanny: Fontanę del Mascherone oraz fontannę z antyczną wieżą zegarową
  • łuk triumfalny Druzusa i Germanika z I w.n.e.
  • ruiny teatru z I w.n.e., obok którego mieści się Muzeum Archeologiczne.

Podziwialiśmy także panoramę miasta ze wzgórza zamkowego, zwiedzaliśmy stare miasto. Mieliśmy także czas na pyszne włoskie lody i kawę.

Dzień zakończył się miłą niespodzianką – nareszcie dotarły nasze bagaże.