W dniach 23-25 czerwca 2023 roku nauczyciele i pracownicy Śniadeckiego wybrali się na wycieczkędo Sandomierza i Kazimierza Dolnego. W Sandomierzu atrakcją był rejs statkiem po Wiśle, podczas którego podziwialiśmy panoramę miasta.

Zwidzieliśmy Bazylikę Katedralną, Rynek Sandomierski z pięknymi kamieniczkami  i zmianą warty rycerzy - halabardników w barwnych strojach rycerskich. Pokonaliśmy 137 schodków, by podziwiać okolicę z punktu widokowego Bramy Opatowskiej. Przeszliśmy Podziemną Trasą Turystyczną.

Byliśmy w Winnicy Nadwiślańskiej, gdzie otrzymaliśmy dużo informacji na temat warunków upraw winogron na nadwiślańskich stokach. W Kazimierzu Dolnym widzieliśmy kamieniczki i studnię na Rynku, zatrzymaliśmy się przy kościele św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, by posłuchać najstarszych grających organów w Polsce.

Kazimierz Dolny to malutkie miasteczko liczące tylko 2,5 tys. mieszkańców, to miasteczko 40 galerii sztuki. Na Górze Zamkowej  obejrzeliśmy ruiny zamku Kazimierza Wielkiego, zachwycił nas widok rozciągający się na cały Kazimierz ze Wzgórza Trzech Krzyży. Wzięliśmy udział w warsztatach ręcznego lepienia kazimierskiego koguta w Muzeum Koguta Wszyscy otrzymali certyfikaty czeladnicze Piekarza Koguciarza i gotowe wypieczone firmowe koguty.

Było klimatycznie, ciekawie i integracyjnie Liczymy na kolejne takie wyjazdy, a za ten serdecznie dziękujemy!