REGULAMIN REKRUTACJI
Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku
nr projektu: 2023-1-PL01-KA121-VET-000115717

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników oraz zasady uczestnictwa w projekcie nr 2023-1-PL01-KA121-VET-000115717.
  2. Beneficjentem projektu jest Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku.

§ 2
Informacje o projekcie 

  1. Projekt realizowany jest w terminie: 01.06.2023 – 31.08.2024
  2. Udział uczestników w projekcie jest bezpłatny.
  3. Miejsce stażu : Malaga
  4. Termin stażu : 27.05. 2024 - 10.06.2024
  5. Wszelkie koszty związane z uczestnictwem uczniów w projekcie ponosi Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku - wnioskodawca - ze środków przyznanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji na jego realizację.

§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników

Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku, rekrutowani wśród uczniów klas 2, 3, 4  z klas o specjalnościach:

  • technik geodeta
  • technik organizacji turystyki
  • technik technologii żywności
  • technik weterynarii

wybrani na podstawie poniższych kryteriów:

  • średnia ocen z przedmiotów zawodowych na poziomie przynajmniej dostateczna
  • ocena z zachowania przynajmniej poprawna
  • ocena z j. angielskiego przynajmniej dostateczna,
  • zaangażowanie w działania na rzecz społeczności szkolnej,
  • mniejsze szanse (społeczna, gospodarcze, materialne itd.).
  1. Warunkiem koniecznym wzięcia udziału w rekrutacji do projektu jest wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz złożenie go wraz z wymaganymi dokumentami w sekretariacie szkoły w terminie do 06.02.2024.
  2. Komisja Rekrutacyjna w składzie: koordynator projektu, pedagog szkolny oraz opiekunowie grupy, przedstawi wyniki rekrutacji do dnia 29.02.2024.
  3. Wyniki zostaną przekazane indywidualnie zainteresowanym uczniom.

§ 4
Szczegółowa procedura rekrutacji

  1.  Rekrutację do projektu przeprowadza komisja rekrutacyjna w składzie:
    • koordynator projektu : Mariola Stefańska
    • pedagog szkolny:  Kamila Nawrot
    • opiekunowie grup
  2.  Rekrutacja uczestników odbywa się w terminie: 02.01.2024 - 29.02.2024
  3. Rekrutacja uczestników zostanie poprzedzona działaniami informacyjno-promocyjnymi. W ramach tych działań zostanie zorganizowane spotkanie informacyjne dla zainteresowanych uczestnictwem w projekcie. Informacja o spotkaniu zostanie podana na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń przed sekretariatem szkoły. 
  4. Warunkiem uczestnictwa jest złożenie u koordynatora/w sekretariacie wypełnionego formularza zgłoszeniowego . Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie internetowej oraz w u koordynatora / w sekretariacie.
  5. Przebieg rekrutacji:
    1. Powołanie przez Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku Komisji Rekrutacyjnej
    2. Poinformowanie uczestników o warunkach uczestnictwa oraz kryteriach kwalifikacji do projektu. Zorganizowanie spotkania informacyjnego.
    3. Zebranie formularzy zgłoszeniowych oraz ocena formalna. Oceny formalnej wniosków aplikacyjnych dokonuje koordynator projektu.
    4. Kwalifikacja uczestników zgodnie z przyjętymi kryteriami. Kwalifikacji dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
  6. Przyjęto następujące kryteria kwalifikacji oraz zakres punktowy, w ramach którego możliwa jest ocena wniosków aplikacyjnych:
    1. średnia ocen z przedmiotów zawodowych:
      • powyżej 5,0 – 7 pkt,
      • od 4,75 do 4,99 – 6 pkt
      • od 4,50 do 4,74 – 5 pkt
      • od 4,25 do 4,49 – 4 pkt
      • od 4,00 do 4,24 – 3 pkt
      • od 3,50 do 3,99 – 2 pkt
      • od 3,00 do 3,49 – 1 pkt
      • od 2,50 do 2,99 – 0 pkt
    2. ocena z zachowania co najmniej:
      • wzorowa – 5 pkt
      • bardzo dobra – 4 pkt
      • dobra – 3 pkt
      • poprawna – 2 pkt
    3. ocena z języka angielskiego:
      • ocena bardzo dobry (5) – 5 pkt
      • ocena (4) – 4 pkt
      • ocena dostateczny(3) – 3 pkt
      • ocena dopuszczający (2) – 2 pkt
    4. zaangażowanie w działania na rzecz społeczności szkolnej:
      • do 3 działań – 1 pkt
      • do 6 działań – 2 pkt
      • 7 i więcej form aktywności - 3 pkt
    5. posiadane stwierdzenie o niepełnosprawności – 1 pkt
    6. pochodzenie z terenów wiejskich – 1 pkt
    7. przeszkody społeczne – 1 pkt
    8. przeszkody materialne – 1 pkt
  7. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez dwóch bądź więcej uczestników, o kwalifikacji do projektu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
  8. Komisja Rekrutacyjna sporządzi poza listą podstawową również listę rezerwową uczestników projektu. W przypadku rezygnacji uczestnika zakwalifikowanego do projektu na liście podstawowej, na jego miejsce wchodzi uczestnik z listy rezerwowej w kolejności według liczby uzyskanych punktów w postępowaniu rekrutacyjnym.
  9. Informacja o wynikach postępowania rekrutacyjnego zostanie przekazana uczestnikom do dnia 29.02.2024. Informacja ta będzie przekazana osobiście zainteresowanym osobom.
  10. Prace Komisji Rekrutacyjnej zostaną potwierdzone i udokumentowane protokołem z postępowania rekrutacyjnego.

§ 5
Obowiązki uczestników

  1. Uczestnik projektu jest zobowiązany do udziału we wszystkich zajęciach przygotowujących do wyjazdu.W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających 25%, koordynator projektu ma prawo usunąć uczestnika z listy podstawowej i zastąpić go uczestnikiem z listy rezerwowej według kolejności.
  2. Zakwalifikowani do projektu uczestnicy przed wyjazdem na staż są zobowiązani do podpisania umowy dwustronnej między uczestnikiem, a Zespołem Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku oraz załączników do umowy.
  3. Uczestnik jest zobowiązany do uczestniczenia w badaniach ewaluacyjnych projektu (ankiety ewaluacyjne przygotowane przez Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku oraz Mobility Projects by Universal Mobility SL). Po zakończeniu mobilności uczestnik ma obowiązek wypełnienia raportu końcowego w systemie Beneficialy Module.
  4. Uczestnik jest zobowiązany do przygotowania materiałów upowszechniających projekt oraz raportu z wyjazdu, w którym opisze osiągnięte efekty mobilności.

§ 6
Prawa uczestników

  1. Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
    • nieodpłatnego udziału w działaniach projektowych
    • otrzymywania nieodpłatnie materiałów edukacyjnych oraz materiałów promocyjnych związanych z projektem

§ 7
Postanowienia końcowe

  1. Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie określone są w Umowie dwustronnej między uczestnikiem projektu a Zespołem Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku
  2. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego regulaminu. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy i zasady przyjęte przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, agencję programu Erasmus+, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego.
  3. Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku jako instytucja beneficjenta projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bądź wprowadzenia dodatkowych postanowień w sytuacji zmian wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.