REGULAMIN REKRUTACJI
Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku
nr projektu: 2023-1-PL01-KA121-VET-000115717
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników oraz zasady uczestnictwa w projekcie nr 2023-1-PL01-KA121-VET-000115717.
- Beneficjentem projektu jest Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku.
§ 2
Informacje o projekcie
- Projekt realizowany jest w terminie: 01.06.2023 – 31.08.2024
- Udział uczestników w projekcie jest bezpłatny.
- Miejsce stażu : Malaga
- Termin stażu : 27.05. 2024 - 10.06.2024
- Wszelkie koszty związane z uczestnictwem uczniów w projekcie ponosi Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku - wnioskodawca - ze środków przyznanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji na jego realizację.
§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników
Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku, rekrutowani wśród uczniów klas 2, 3, 4 z klas o specjalnościach:
- technik geodeta
- technik organizacji turystyki
- technik technologii żywności
- technik weterynarii
wybrani na podstawie poniższych kryteriów:
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych na poziomie przynajmniej dostateczna
- ocena z zachowania przynajmniej poprawna
- ocena z j. angielskiego przynajmniej dostateczna,
- zaangażowanie w działania na rzecz społeczności szkolnej,
- mniejsze szanse (społeczna, gospodarcze, materialne itd.).
- Warunkiem koniecznym wzięcia udziału w rekrutacji do projektu jest wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz złożenie go wraz z wymaganymi dokumentami w sekretariacie szkoły w terminie do 06.02.2024.
- Komisja Rekrutacyjna w składzie: koordynator projektu, pedagog szkolny oraz opiekunowie grupy, przedstawi wyniki rekrutacji do dnia 29.02.2024.
- Wyniki zostaną przekazane indywidualnie zainteresowanym uczniom.
§ 4
Szczegółowa procedura rekrutacji
- Rekrutację do projektu przeprowadza komisja rekrutacyjna w składzie:
- koordynator projektu : Mariola Stefańska
- pedagog szkolny: Kamila Nawrot
- opiekunowie grup
- Rekrutacja uczestników odbywa się w terminie: 02.01.2024 - 29.02.2024
- Rekrutacja uczestników zostanie poprzedzona działaniami informacyjno-promocyjnymi. W ramach tych działań zostanie zorganizowane spotkanie informacyjne dla zainteresowanych uczestnictwem w projekcie. Informacja o spotkaniu zostanie podana na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń przed sekretariatem szkoły.
- Warunkiem uczestnictwa jest złożenie u koordynatora/w sekretariacie wypełnionego formularza zgłoszeniowego . Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie internetowej oraz w u koordynatora / w sekretariacie.
- Przebieg rekrutacji:
- Powołanie przez Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku Komisji Rekrutacyjnej
- Poinformowanie uczestników o warunkach uczestnictwa oraz kryteriach kwalifikacji do projektu. Zorganizowanie spotkania informacyjnego.
- Zebranie formularzy zgłoszeniowych oraz ocena formalna. Oceny formalnej wniosków aplikacyjnych dokonuje koordynator projektu.
- Kwalifikacja uczestników zgodnie z przyjętymi kryteriami. Kwalifikacji dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Przyjęto następujące kryteria kwalifikacji oraz zakres punktowy, w ramach którego możliwa jest ocena wniosków aplikacyjnych:
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych:
- powyżej 5,0 – 7 pkt,
- od 4,75 do 4,99 – 6 pkt
- od 4,50 do 4,74 – 5 pkt
- od 4,25 do 4,49 – 4 pkt
- od 4,00 do 4,24 – 3 pkt
- od 3,50 do 3,99 – 2 pkt
- od 3,00 do 3,49 – 1 pkt
- od 2,50 do 2,99 – 0 pkt
- ocena z zachowania co najmniej:
- wzorowa – 5 pkt
- bardzo dobra – 4 pkt
- dobra – 3 pkt
- poprawna – 2 pkt
- ocena z języka angielskiego:
- ocena bardzo dobry (5) – 5 pkt
- ocena (4) – 4 pkt
- ocena dostateczny(3) – 3 pkt
- ocena dopuszczający (2) – 2 pkt
- zaangażowanie w działania na rzecz społeczności szkolnej:
- do 3 działań – 1 pkt
- do 6 działań – 2 pkt
- 7 i więcej form aktywności - 3 pkt
- posiadane stwierdzenie o niepełnosprawności – 1 pkt
- pochodzenie z terenów wiejskich – 1 pkt
- przeszkody społeczne – 1 pkt
- przeszkody materialne – 1 pkt
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych:
- W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez dwóch bądź więcej uczestników, o kwalifikacji do projektu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
- Komisja Rekrutacyjna sporządzi poza listą podstawową również listę rezerwową uczestników projektu. W przypadku rezygnacji uczestnika zakwalifikowanego do projektu na liście podstawowej, na jego miejsce wchodzi uczestnik z listy rezerwowej w kolejności według liczby uzyskanych punktów w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Informacja o wynikach postępowania rekrutacyjnego zostanie przekazana uczestnikom do dnia 29.02.2024. Informacja ta będzie przekazana osobiście zainteresowanym osobom.
- Prace Komisji Rekrutacyjnej zostaną potwierdzone i udokumentowane protokołem z postępowania rekrutacyjnego.
§ 5
Obowiązki uczestników
- Uczestnik projektu jest zobowiązany do udziału we wszystkich zajęciach przygotowujących do wyjazdu.W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających 25%, koordynator projektu ma prawo usunąć uczestnika z listy podstawowej i zastąpić go uczestnikiem z listy rezerwowej według kolejności.
- Zakwalifikowani do projektu uczestnicy przed wyjazdem na staż są zobowiązani do podpisania umowy dwustronnej między uczestnikiem, a Zespołem Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku oraz załączników do umowy.
- Uczestnik jest zobowiązany do uczestniczenia w badaniach ewaluacyjnych projektu (ankiety ewaluacyjne przygotowane przez Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku oraz Mobility Projects by Universal Mobility SL). Po zakończeniu mobilności uczestnik ma obowiązek wypełnienia raportu końcowego w systemie Beneficialy Module.
- Uczestnik jest zobowiązany do przygotowania materiałów upowszechniających projekt oraz raportu z wyjazdu, w którym opisze osiągnięte efekty mobilności.
§ 6
Prawa uczestników
- Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
- nieodpłatnego udziału w działaniach projektowych
- otrzymywania nieodpłatnie materiałów edukacyjnych oraz materiałów promocyjnych związanych z projektem
§ 7
Postanowienia końcowe
- Szczegółowe warunki uczestnictwa w projekcie określone są w Umowie dwustronnej między uczestnikiem projektu a Zespołem Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku
- Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego regulaminu. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy i zasady przyjęte przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, agencję programu Erasmus+, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego.
- Zespół Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku jako instytucja beneficjenta projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bądź wprowadzenia dodatkowych postanowień w sytuacji zmian wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.