Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie Projekt pn. „Umiejętności drogą do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku cz II”, realizowany w ramach Działania 06.06 Edukacja w ZIT Ełk i Olsztyn w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027
§ 1. Informacje ogólne
Regulamin określa warunki udziału i rekrutacji uczestników/uczestniczek projektu pn. „Umiejętności drogą do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku cz II”, realizowany w ramach Działania 06.06 w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
- Realizatorem projektu jest Powiat Ełcki, a z jego upoważnienia Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk.
- Okres realizacji projektu: 01.09.2025 r. – 31.12.2026 r.
- Głównym celem projektu jest Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych, kluczowych oraz umiejętności przekrojowych 48 uczniów (32K, 16M) Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku poprzez: modernizację programów nauczania i unowocześnienie pracowni kształcenia zawodowego zgodnie z potrzebami lokalnego rynku pracy, realizację dodatkowych kursów i zajęć rozwijających kompetencje uczniów, organizację staży uczniowskich oraz doskonalenie umiejętności, kompetencji i kwalifikacji 30 nauczycieli (21K, 9M)
- Udział w projekcie jest bezpłatny, projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
§ 2. Definicje
- Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
- „Biurze projektu” – należy przez to rozumieć siedzibę Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk
- „Komisji Rekrutacyjnej” należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do wszystkich grup wsparcia, w skład którego wejdą: Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej – Grażyna Ozorowska - koordynator projektu oraz, członkowie Komisji Rekrutacyjnej – Małgorzata Wiszniewska – kierownik szkolenia praktycznego; Roman Wyrwas – wychowawca kl. IIW, Monika Sokołowska – wychowawca – IIAn, Marcin Świeciński – wychowawca IIIj
- „Projekcie” oznacza to Projekt pt. „Umiejętności drogą do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku cz II”, realizowany w ramach Działania 06.06 w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 przez Powiat Ełcki, a z jego upoważnienia Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk
- „realizatorze” – należy przez to rozumieć Powiat Ełcki, a z jego upoważnienia Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk .
- „terenach wiejskich” – należy przez to rozumieć (zgodnie z definicją Głównego Urzędu Statystycznego), tereny położone poza granicami administracyjnymi miast – obszary gmin wiejskich oraz część wiejska (leżąca poza miastem) gminy miejsko – wiejskiej.
- „uczniach/uczennicach” - osoby kształcące się w Zespole Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk, realizujące program nauczania zgodny z podstawą programową dla danego zawodu.
- „stronie internetowej Projektu” - https://www.zs1.elk.pl/
- „nauczycielach/nauczycielkach” - osoby posiadające wymagane kwalifikacje pedagogiczne oraz zawodowe, zatrudnione w Zespole Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk, prowadzące zajęcia dydaktyczne z przedmiotów zawodowych i ogólnych zgodnie z programem nauczania oraz przygotowujące uczniów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie
- „osobach z niepełnosprawnościami” - osoba z niepełnosprawnością w rozumieniu wytycznych ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021–2027 lub uczeń albo dziecko w wieku przedszkolnym posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na dany rodzaj niepełnosprawności lub dzieci i młodzież posiadające orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno wychowawczych wydawane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim.
- „uczestnikach/uczestniczkach” - osoba fizyczna, bez względu na wiek, bezpośrednio korzystająca z interwencji EFS+. Osoby korzystające bezpośrednio ze wsparcia EFS+ to osoby, które ta interwencja ma na celu wesprzeć. Jako uczestników wykazuje się wyłącznie te osoby, które można zidentyfikować i uzyskać od nich dane niezbędne do określenia między innymi wspólnych wskaźników produktu (dotyczących co najmniej płci, statusu, wieku, wykształcenia) i dla których planowane jest poniesienie określonego wydatku. Osób niekorzystających z bezpośredniego wsparcia nie należy wykazywać jako uczestników. Bezpośrednie wsparcie uczestnika to wsparcie, na które zostały przeznaczone określone środki, świadczone na rzecz konkretnej osoby, mające doprowadzić do uzyskania korzyści przez uczestnika (np. nabycia kompetencji).
- „kursach/szkoleniach/zajęciach” - formy wsparcia ujęte w paragrafie 3 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie
- „RODO” - oznacza to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE.L. 119/1 z 04.05.2016).
§ 3. Zakres wsparcia
- Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany:
- Ilości osób objętych daną formą wsparcia,
- Terminów realizacji form wsparcia,
- Liczby godzin poszczególnych form wsparcia,
- Liczebności grup w jakich odbywają się zajęcia,
- Ustalonego harmonogramu realizacji form wsparcia.
- Formy wsparcia, o których mowa w pkt. 3 będą się odbywać na podstawie harmonogramu.
- W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
- Wsparcie uczniów kształcących się w zawodzie technik analityk w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych oraz zawodowych:
- Kurs zawodowy Rola spektrofotometrii UV-Vis w zawodzie technik analityk 8osób (1 grupa)
- zajęcia z chemii, - 8 osób (1 grupa)
- zajęcia z matematyki, - 8 osób (1 grupa)
- Wsparcie uczniów kształcących się w zawodzie technik weterynarii w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych oraz zawodowych niezbędnych w zawodzie
- Matematyka – 16 osób (2 grupy x 8 osób)
- Chemia - 8 osób (1 grupa)
- Biologia - 8 osób (1 grupa)
- Kurs przygotowujący do egzaminu z kwalifikacji zawodowych - 16 osób (2 grupy x 8 osób)
- Anestezjologia zwierząt - 16 osób (2 grupy x 8 osób)
- Kurs pierwsza pomoc przedweterynaryjna - 32 osoby (4 grupy x 8 osób)
- Wzmocnienie kompetencji zawodowych 8 uczniów kształcących się w Branżowej Szkole I Stopnia w zawodzie monter jachtów i łodzi:
- Kurs obsługi wózków widłowych – 8 osób (1 grupa)
- Staże w zakładach pracy – 18 uczniów
- Szkolenia dla nauczycieli:
- Szkolenie Debata Oxfordzka - kształtowanie pozytywnych wzorców komunikacji w przestrzeni społecznej – 30 osób – 1 grupa
- Myślenie krytyczne – 30 osób – 1 grupa
- Wsparcie uczniów kształcących się w zawodzie technik analityk w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych oraz zawodowych:
- Działania skierowane są do uczennic i uczniów Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku oraz nauczycieli przedmiotów zawodowych i ogólnych Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku.
- Regulamin określa proces rekrutacji uczestniczek i uczestników do Projektu w ramach zadań realizowanych przez Zespół Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk.
§ 4. Uczestnicy/uczestniczki projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 Projekt pn. „Umiejętności drogą do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku cz II”, realizowany w ramach Działania 06.06 w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
- Uczestniczki i uczestnicy projektu zostaną wybrane/-ni na podstawie złożonych formularzy zgłoszeniowych. Przy wyborze uczestniczek i uczestników projektu Komisja Rekrutacyjna kierować będzie następującymi preferencjami:
- kryteriów formalnych - złożenie oświadczenia że:
- jest uczniem (technik analityk, technik weterynarii, szkoła branżowa Monter jachtów i łodzi) Zespołu Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk,
- dobrowolnie chce korzystać ze wsparcia w ramach projektu,
- przynależy do grupy branżowej wg zakwalifikowania grup zawodów:
- branża analityczna – zawody: technik analityk – klasa IIAn
- branża weterynaryjna – technik weterynarii – klasa IIIW1, klasa IIIW2, klasa IIW
- szkoła branżowa – Monter jachtów i łodzi – klasa III J
- Kryteriów dodatkowych (podstawa do list rankingowych):
- Średnia ocen z przedmiotów zawodowych za ostatni rok poprzedzające termin rozpoczęcia rekrutacji ustalone na podstawie dokumentów źródłowych według skali (dla uczniów Technik analityk i Technik weterynarii):
- średnia: <poniżej 3.0) – 0 pkt
- średnia: <3.0; 3.49) – 2 pkt
- średnia: <3.5; 3,99) – 4 pkt
- średnia: <4.0; 4.49) – 4 pkt
- średnia: <4.5 i więcej) – 5 pkt
- Pochodzenie z terenów wiejskich
- tereny wiejskie - 3 pkt
- tereny miejskie - 0 pkt
- Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności
- posiadanie orzeczenia - 3 pkt
- brak orzeczenia - 0 pkt
- Ocena z zachowania za ostatni rok
- wzorowe (5pkt)
- bardzo dobre (4 pkt)
- dobre (3 pkt)
- poprawne (2 pkt)
- Płeć:
- Kobieta (1 pkt)
- Mężczyzna (0 pkt)
- Ocena roczna za ostatni rok szkolny z przedmiotów ogólnokształcących adekwatnie do rodzaju zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w projekcie dla uczniów Technik weterynarii
- ocena 6 (5 pkt)
- ocena 5 (4 pkt)
- ocena 4 (3 pkt)
- ocena 3 (2 pkt)
- ocena poniżej 3 (1 pkt)
- Średnia ocen z przedmiotów zawodowych za ostatni rok poprzedzające termin rozpoczęcia rekrutacji ustalone na podstawie dokumentów źródłowych według skali (dla uczniów Technik analityk i Technik weterynarii):
- Wsparcie w ramach projektu będzie udzielane z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem.
- Uczennice i uczniowie wezmą udział w wybranych formach wsparcia dla danego zawodu. W stażach zawodowych udział weźmie 18 osób.
- Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostały zakwalifikowane do udziału w danej formie wsparcia, zostają umieszczone na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika/uczestniczki z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany/-na kolejny/-na w rankingu uczeń/uczennica z listy rezerwowej.
- W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób tego samego miejsca na liście rankingowej o udziale w projekcie rozstrzygają:
- średnia ocen ze wszystkich przedmiotów za ostatni rok poprzedzający termin rozpoczęcia rekrutacji ustalone na podstawie dokumentów źródłowych,
- kolejność wpłynięcia formularza zgłoszeniowego.
- Rekrutacja nauczycieli odbędzie się w oparciu o:
- kryteriów formalnych - złożenie oświadczenia że:
- jest nauczycielem Zespołu Szkół Nr 1 im. Jędrzeja w Ełku, ul. 11 Listopada 24, 19-300 Ełk (22 nauczycieli przedmiotów ogólnych, 8 nauczycieli przedmiotów zawodowych).
- dobrowolnie chce korzystać z wsparcia w ramach projektu;
- kryteriów dodatkowych (podstawa do list rankingowych):
- a) udział w opracowaniu programów stażu:
- tak - 2 pkt
- nie - 0 pkt
- a) udział w opracowaniu programów stażu:
- w przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób tego samego miejsca na liście rankingowej o udziale w projekcie rozstrzygają:
- zatrudnienie w ZS1 na pełny etat
- kolejność wpłynięcia formularza zgłoszeniowego.
- kryteriów formalnych - złożenie oświadczenia że:
- kryteriów formalnych - złożenie oświadczenia że:
- Nauczyciele zatrudnieni w szkole, o której mowa § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu, którzy złożyli formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 4) wraz z wymaganymi załącznikami (Załącznik nr 5 i 6) i zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
- Uczennice i uczniowie szkoły, o której mowa § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu, którzy złożyli formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 1) wraz z wymaganymi oświadczeniami (Załączniki 2 i 3) i zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną,
§ 5. Proces Rekrutacji
- O pozytywnym ukończeniu danej formy wsparcia i jednocześnie możliwości uzyskania zaświadczenia w tym zakresie świadczy:
- W przypadku kursów/szkoleń:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć (w tym w skali wszystkich godzin – maksymalnie 20% nieobecności nieusprawiedliwionych),
- Pozytywnie zaliczeniu testu końcowego lub innej formy weryfikacji wiedzy/umiejętności zrealizowanej przez nauczyciela/instruktora danej formy wsparcia,
- W przypadku kursów dających uprawnienia zawodowe dokumentacja zgodna z wymaganiami instytucji certyfikujących.
- W przypadku staży:
- Realizacja minimum 70 godzin stażu,
- Uzyskanie przynajmniej oceny dopuszczającej,
- Zwrócenie prawidłowo wypełnionej dokumentacji stażowej (dzienniczka, listy obecności, ankiety ewaluacyjnej).
- W przypadku kursów/szkoleń:
- Regulamin rekrutacji wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej projektu/szkoły oraz w biurze projektu.
- W chwili przystąpienia do rekrutacji każdy nauczyciel podpisuj
- formularz zgłoszeniowy do projektu – załącznik nr 4,
- deklarację udziału w projekcie – załącznik nr 5,
- oświadczenie uczestnika projektu – załącznik nr 6,
- W chwili przystąpienia do rekrutacji każdy z uczniów/uczennic podpisuje:
- formularz zgłoszeniowy do projektu – załącznik nr 1,
- deklarację udziału w projekcie – załącznik nr 2,
- oświadczenie uczestnika projektu – załącznik nr 3,
- Skreślenia ucznia/uczennicy z listy uczestników projektu w przypadkach, o których mowa w ust. 14 lub ust. 15 dokonuje koordynator projektu wpisując równocześnie na listę uczestniczek i uczestników (o ile jest to uzasadnione merytorycznie i możliwe na danym etapie realizacji zajęć/kursu) osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy.
- Udział danego/ej ucznia/uczennicy w Projekcie może ustać również w przypadku:
- skreślenia z listy uczniów szkoły,
- przyczyn losowych (np. długotrwała choroba).
- samodzielnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki
- Jednocześnie zastrzega się możliwość dochodzenia od uczestnika/uczestniczki kosztów jego/jej uczestnictwa w Projekcie. Sytuacja ta dotyczy rezygnacji lub skreślenia uczestnika z formy wsparcia w trakcie jej trwania lub w okresie krótszym niż 10 dni przed rozpoczęciem formy wsparcia.
- Uczeń, uczennica, nauczyciel zakwalifikowany/-na do udziału w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
- na wniosek nauczyciela/instruktora prowadzącego zajęcia lub wniosek koordynatora staży uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w zajęciach,
- w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć,
- Dopuszcza się rekrutację uzupełniającą w trakcie roku szkolnego, o ile nie uniemożliwia tego charakter zajęć.
- Komisja Rekrutacyjna w ciągu tygodnia od zakończenia rekrutacji podejmie decyzję o zakwalifikowaniu do projektu uczniów, uczennic, nauczycieli spełniających wymogi formalne. Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie komisja, powiadamia uczniów, uczennice, nauczycieli o zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w projekcie.
- W przypadku nie zrekrutowania planowanej liczby uczestników/uczestniczek na konkretne kursy/szkolenia oraz staże, termin rekrutacji może ulec wydłużeniu do 3 miesięcy.
- O zakwalifikowaniu ucznia/uczennicy do danej formy wsparcia decyduje Komisja Rekrutacyjna na podstawie niniejszego regulaminu.
- Dane zawarte w formularzu weryfikuje pod względem formalnym Komisja Rekrutacyjna odpowiedzialna za rekrutację.
- Zgłoszenia, które wpłyną po terminie lub będą zawierały braki formalne, które nie zostały uzupełnione w ciągu trzech dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
- W przypadku uchybień formalnych wymagań rekrutacji kandydat/kandydatka może zostać poproszony bezpośrednio lub drogą mailową, telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków w dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych.
- Uczniowie ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają formularz zgłoszeniowy (wzór Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu), do koordynatora (w Biurze Projektu) w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze dostępnym na stronie internetowej projektu/szkoły, tablicy ogłoszeń oraz w biurze projektu.
- Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, na stronie internetowej projektu/szkoły, przekazane będą w formie ustnej przez wychowawców klas.
- Rekrutacja do projektu przeprowadzana będzie we wrześniu 2025, rekrutacja uzupełniająca na bieżąco w trakcie realizacji projektu, rekrutacja uzupełniająca w trakcie trwania projektu.
- Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasad równości płci i potrzeb osób niepełnosprawnych.
§ 6. Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Obowiązkiem uczestnika/uczestniczki projektu jest:
- Zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu oraz przestrzeganie jego zapisów,
- Systematyczne uczęszczanie na zajęcia/praktykę/staż w wyznaczonych terminach,
- Potwierdzanie swojej obecności na zajęciach/praktykę/stażu – w formie złożenia podpisu na liście obecności,
- Wypełniania ankiet ewaluacyjnych oraz testów sprawdzających wiedzę lub innej formy weryfikacji wiedzy/umiejętności zrealizowanej przez nauczyciela/instruktora danej formy wsparcia lub inny podmiot do tego uprawniony,
- Przestrzeganie ogólnie przyjętych norm i zasad obowiązujących na zajęciach,
- Informowanie o zmianach dotyczących danych osobowych.
- Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez koordynatora projektu.





























